Saturday, August 9, 2008

Letih...tak ada semangat...Fight it!!!

Penat...takada mood..lemas...ohh...why it happen aa..lately...sy selalu rasa mcmtu..adakah disebabkan kerja yang menimbun...hmm...biasa mmg kerja sentiasa byk..huhu. Hmm...my husband said sebab kurang bersenam tu..hehe, i agree with u dear..mmg saya jarang bersenam skrg...hoho...sungguh tak patut kan;-)...mgkn juga sy byk fokus pada perkara-perkara negatif..nampaknya kena latih balik fikir positif nih...Mmg betul org cakap, motivasi kena renew selalu...kalo tak jadi macam ni la...huhu. Honestly...sy kurang suka berada dlm keadaan yang tak bermotivasi...asyik lemas saja.hoho...tentu Allah pun tak suka hamba-Nya lemah macam ni...

Last week sy baca blk buku pink by HM Tuah ..."Membina Hati bahagia"..hehe...ada sorang kawan nmpk..dia senyum semacam saja..erk..dalam hati saya berkata-kata..."mesti dia ingt sy tak bahagia...". So, dengan nada bergurau...i told her..."eh, saya bahagia skrg...jgn risau...hehe...tapi suka buku ni..boleh motivate kita...".haha..dia senyum lagi...oh! takapala...Walau apa sekalipun, saya mesti kembali bersemangat...hidup ini terlalu singkat untuk dijalani dengan lemas dan lembam...dan saya tak mahu kekal sebegitu...

"Esok belum tentu matahari masih mencerah merah..entah-entah sudah padam di kelopak mata kita" -HM Tuah

No comments: