Thursday, July 31, 2008

Mengapa saya patut bersyukur?

Syukur Alhamdulillah...

Saya WAJIB bersyukur kerana...
  1. Saya terpilih merasai nikmat iman. Justeru punya pergantungan yang hakiki..Allah S.w.t sedangkan masih ramai yang tercari-cari...
  2. Saya punya role-model hebat yang boleh dicontohi..Rasulullah s.a.w sedangkan ada yang masih keliru..
  3. Saya dianugerahkan lelaki yang baik untuk membimbing saya...suami tercinta...sedangkan saya ada banyak kelemahan & kekurangan..
  4. Saya punya insan yang sangat mengambil berat tentang saya...ibubapa tersayang sedangkan ada yang sudah tidak memilikinya...
  5. Saya dikelilingi orang yang saya sayangi...ahli keluarga & sahabat2..sedangkan ada yang hidup kesunyian sebatang kara.
  6. Saya punya pekerjaan yang baik sedangkan ramai yang masih mencuba nasib..
  7. Saya dikurniakan kesihatan yang baik sedangkan ramai yang terlantar di katil putih serata dunia...
  8. Saya punya seorang kakak yang sentiasa ada sekiranya saya memerlukan..sedangkan ramai yang berseorangan bila berdepan dengan masalah...
  9. Saya mempunyai 6 orang kawan baik...sedangkan ada yang tak punya walau 1 pun...
  10. Saya punya adik-adik yang rajin membantu( kalo tak...entah macammana majlis saya haritu) sedangkan ada org lain yang tak punya adik-beradik...
Owh...banyaknya sebab mengapa saya harus bersyukur...hmm..sebenarnya ada banyak lagi...cukuplah 10 sebab ini untuk saya menyedari betapa saya harus menghargai kehidupan...Bagaimana dengan anda? mungkin boleh cuba senaraikan...pasti ia panjang kan...cuma kadang2 kita tak menyedarinya...Hidup ini hanya sementara..jadi, lakukan yang terbaik!

Live Life to the fullest...appreciate everthings that we have in our life before its gone!

No comments: